Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní metody bezsnímačového řízení pohonů s PMSM motorem
Lepka, Jaroslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Lettl,, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je prozkoumat možnosti řízení PMSM motoru a navrhnout komplexní řešení bezsnímačového řízení ve velkém rozsahu otáček a momentů. Navržené řešení obsahuje prvky, které umožňují průmyslovou realizaci pro různé typy aplikací s PMSM motorem. Možnosti estimace polohy a rychlosti od nulových otáček až do maximálních otáček motoru jsou důkladně rozebrány v této práci. Struktura řízení na bázi vektorového řízení zpracovává estimované veličiny a optimalizuje provozní stavy motoru s ohledem na dosažení maximální účinnosti, maximálního rozběhového momentu a maximální rychlosti. Reálné použití navrženého řízení klade důraz na splnění IEC norem pro specifické typy aplikací. Splnění požadavků IEC norem vyžaduje interakci s bezsnímačovým řízením a strukturou vektorového řízení. Eliminace senzoru polohy rotoru a teploty vinutí vyžaduje nalezení nových technik pro detekci zablokovaného rotoru a stavu přetížení. Navržená řešení chráněna dvěma americkými patenty jsou detailně rozebrána v této práci. Realizace využívá mikrokontroléru NXP s unikátními vlastnostmi pro řízení motorů. Dosažené výsledky jsou demonstrovány na reálných průmyslových aplikacích.
Energeticky efektivní řízení pohonů se synchronními motory
Szymanik, Marek ; Kozubík, Michal (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Práce představuje matematický popis synchronního motoru s permanentními magnety včetně ztrát a jeho vektorově orientované řízení. Práce porovnává řízení d složky proudu na nulu s řízením pomocí optimalizace ztrát a je porovnána účinnost při daném řízení. Simulace je provedena na dvou variantech PMSM.
HIGH POWER-EFFICIENT SENSORLESS CONTROL OF SYNCHRONOUS RELUCTANCE MOTOR
Mynář, Zbyněk ; Talla,, Jakub (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Synchronous reluctance motors are becoming a more and more popular alternative to the AC induction machine for their relatively high power efficiency, low cost, and high robustness. Full utilization of benefits of sensorless control and high power efficiency are being complicated by non-linearities of the motor, especially magnetic saturation. The beginning of this work is dedicated to an inference of the mathematical-physical model of SynRM and an overview of existing state-of-the-art sensorless power-optimal algorithms. The core of this work is then the introduction of the SynRM state and parameter estimator, which is based on a new approach to measurement and utilization of phase reluctances. The key elements of the algorithm are a new methodology for measuring phase reluctances, a PWM switching scheme that allows to reduce switching losses and to measure phase reluctances from zero speed, and finally the integration of these measurements with the SynRM mathematical model using extended Kalman filter. The experimental part of the thesis then discusses the real measurement results obtained with the proposed algorithms and several selected state-of-the-art algorithms.
Energeticky efektivní řízení pohonů se synchronními motory
Szymanik, Marek ; Kozubík, Michal (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Práce představuje matematický popis synchronního motoru s permanentními magnety včetně ztrát a jeho vektorově orientované řízení. Práce porovnává řízení d složky proudu na nulu s řízením pomocí optimalizace ztrát a je porovnána účinnost při daném řízení. Simulace je provedena na dvou variantech PMSM.
Power Optimized Control of Synchronous Reluctance Machine
Mynář, Zbyněk
Synchronous reluctance motor (SynRM) is becoming more and more popular alternative of AC induction motor (ACIM) for its low cost, rugged structure and possibility of higher power efficiency. Power optimized control of SynRM is, therefore, important topics of research. This paper proposes power optimizing control algorithm incorporating active search of optimal current angle according to the MTPA criterion using the DC current injection. Results of implementation on real machine are presented.
Moderní metody bezsnímačového řízení pohonů s PMSM motorem
Lepka, Jaroslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Lettl,, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je prozkoumat možnosti řízení PMSM motoru a navrhnout komplexní řešení bezsnímačového řízení ve velkém rozsahu otáček a momentů. Navržené řešení obsahuje prvky, které umožňují průmyslovou realizaci pro různé typy aplikací s PMSM motorem. Možnosti estimace polohy a rychlosti od nulových otáček až do maximálních otáček motoru jsou důkladně rozebrány v této práci. Struktura řízení na bázi vektorového řízení zpracovává estimované veličiny a optimalizuje provozní stavy motoru s ohledem na dosažení maximální účinnosti, maximálního rozběhového momentu a maximální rychlosti. Reálné použití navrženého řízení klade důraz na splnění IEC norem pro specifické typy aplikací. Splnění požadavků IEC norem vyžaduje interakci s bezsnímačovým řízením a strukturou vektorového řízení. Eliminace senzoru polohy rotoru a teploty vinutí vyžaduje nalezení nových technik pro detekci zablokovaného rotoru a stavu přetížení. Navržená řešení chráněna dvěma americkými patenty jsou detailně rozebrána v této práci. Realizace využívá mikrokontroléru NXP s unikátními vlastnostmi pro řízení motorů. Dosažené výsledky jsou demonstrovány na reálných průmyslových aplikacích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.